Maskinmesteruddannelsen på MARTEC optager knap 200 studerende om året fordelt på to optag. MARTEC har i alt ca. 120 ansatte. Personalegruppen tilknyttet maskinmesteruddannelsen består af adjunkter og lektorer primært med maskinmester- eller ingeniørfaglig baggrund, samt en række teknisk/administrative medarbejdere i forskellige støttefunktioner såsom studiesekretariat, studie- og praktikvejledning, teknisk afdeling samt IT.
Teamlederen vil være sammen med studiesekretariatet være ”first point of contact” for skolens maskinmesterstuderende ift. vejledning og daglig drift.
Teamlederen har medansvaret for at omsætte studieordning og øvrige tiltag til den konkrete undervisning, som leveres af adjunkter og lektorer på semestrene. Teamlederen har desuden medansvar for at sikre kvalitet og vidensgrundlaget på uddannelsen.
Teamlederen indgår i MARTECs uddannelsesledelse og har dagligt et tæt samarbejde med specielt uddannelseschefen og underviserne på uddannelsen. Teamlederen refererer personalemæssigt til skolens vicedirektør.
Ud over lederrollen er det ønskeligt at den rette kandidat kan varetage undervisning eller andre opgaver i relation til uddannelsen.