Daglig leder til MARTECs Brand- og Redningsskole i Hvims

Da vores nuværende daglige leder går på pension, søger MARTEC en engageret daglig leder og faglig koordinator til Nordjysk Brand- og Redningsskole i Hvims. Du får det daglige ansvar for drift, planlægning og udvikling af skolens kurser inden for brand, redning og førstehjælp – herunder særligt de maritime kurser, der afvikles i tæt samarbejde med MARTEC’s øvrige uddannelser.

Som daglig leder bliver du omdrejningspunktet for et dedikeret team af instruktører og servicemedarbejdere. Du skal både kunne stå i spidsen for undervisningen og sikre en effektiv, sikker og professionel drift af skolens aktiviteter.

 

Dine primære opgaver

  • Planlægning, koordinering og udvikling af kurser og undervisningsforløb, efter gældende bekendtgørelser og standarder.
  • Faglig ledelse af skolens instruktører og eksterne undervisere
  • Administration i forbindelse med kursusafvikling, registrering og kvalitetssikring
  • Undervisning i brand, redning, førstehjælp og maritim sikkerhed
  • Vedligeholdelse af udstyr og anlæg i samarbejde med teknisk personale
  • Tæt samarbejde med MARTEC’s uddannelser og eksterne samarbejdspartnere
  • Håndtering af kundehenvendelser og tilbud i samarbejde med administrationen


Vi søger en person, der

  • Har dokumenteret erfaring og faglige kompetencer inden for brandslukning, redning og/eller beredskab.
  • Har – eller er villig til at gennemføre – uddannelse som eksempelvis holdleder brand, røgdykkerinstruktør, relevant voksenpædagogisk uddannelse og eventuelt instruktøruddannelse i førstehjælp.
  • Arbejder selvstændigt, struktureret og bevarer overblikket – også når mange opgaver skal løses samtidig.
  • Er fleksibel, samarbejdsorienteret og har en positiv og imødekommende tilgang til kolleger og kursister.
  • Trives i en varieret hverdag, hvor planlægning, administration og praktisk undervisning går hånd i hånd.
  • Har gode IT-kompetencer, herunder erfaring med MS Office (især PowerPoint).
  • Kan undervise på engelsk.
  • I særlige tilfælde er indstillet på at undervise uden for normal arbejdstid og deltage i eksterne kurser med rejsedage.


Vi tilbyder

  • En spændende og varieret hverdag i et stærkt fagligt miljø.
  • Mulighed for at præge udviklingen af den maritime brand- og redningsuddannelse i Danmark.
  • Et tidsbegrænset overlap med den nuværende leder, så du får en grundig introduktion.
  • Tæt samarbejde med både undervisere, teknisk personale og erhvervsliv.
  • Et uformelt og kollegialt arbejdsmiljø præget af tillid, humor og høj faglighed.
  • Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.


Interesseret:

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte enten Vicedirektør Brian Thomsen, på tlf. 20325269, mail bth@martec.dk eller Afdelingschef Jan Jacobsen, på tlf. 25581960, mail jfj@martec.dk.

Ansøgning

Send din ansøgning og CV senest 20/11-2025.
Samtaler afholdes løbende.

Søg stillingen her. 

Vi ser frem til at modtage din ansøgning!

Ønskede kompetencer

Når du søger dette job, vil du blive bedt om at tage stilling til følgende:
  • Erfaring med brandslukning, redning og beredskab.
  • Engelsk på godt niveau